dilluns, 23 de març del 2020

Doble ruta

Doble ruta voltant Bèrnia des de Pinos i a Laguar pel Collado de Garga,font de la Mata i Petracos

Dos últimes rutes preparatòries per a la marató Perimetral.
El diumenge Xavi i jo vam fer una ruta de 22 km i prop de 1000 de desnivell eixint des Pinos cap al collado de Cardos per a enlairar-mos per dins del barranc de l'estret fins a buscar el sender que et puja per la Pedrissa fins a la cantera,tot seguit vam buscar la bonica senda de ferradura que et puja al racó d'Omar i tot seguit pel Passet baixem cap al pinar de Calces.
Trotem a estonetes i arribem l'àrea recreativa de la Font de la Barca on veiem molta gent,cotxes sobre tot a la zona de les cases.
Pujem cap a la fort passant per la font del Runar.
Fem una paradeta i baixem cap a la Font passant per cases de Bèrnia que també estava atapeït de gent.
Omplim d'aigua a la font de Cabanes i a baixar cap a l'ombria passant pel bell llogaret de Verdiola.
Una vegada passem la cadena agafem el senderet que ens porta al cotxe acabant la passejada trotadora en 5 hores.

------------
La ruta del dilluns ha sigut en solitari per la zona de la Vall de Laguar,he fet uns 13 km eixint des del Collado de Garga en direcció a la font de la Mata però abans d'arribar a l'esmentada font  he agafat un sender local que baixa cap a Petracos.
Una volta he creuat el riu he seguit per dins d'ell a buscar una pista que puja a vore si donava cap a Laguar,he fet una bona pujada i en arribar quasi dalt m'he vist a un estranger que m'ha dit que era propietat privada,jo li he dit que no hi havia cap senyalització i he baixat cap al riu novament i pel sender cap amunt de nou fins a arribar a la Font de la Mata on he fet una paradeta relaxant amb banyet de peus inclós observant la serra del Cocoll,la Serrella i altres muntanyes de la zona.
Tot seguit cap amunt i després per pista fins al lloc d'eixida completant en 3 hores una ruta caminadora/corredora en un dia molt asolellat però marcat per les fortes ràfegues de vent.