diumenge, 10 de febrer del 2019

De ruta pel barranc de l'Estret i Canelles

Aquesta ruta discorre per la partida de Canelles i en gran part per dins del barranc de l'Estret.
La partida de Canelles està situada molt prop del Mascarat i tot i que molta gent pensa que està situada dins del terme de Calp o Altea están equivocats ja que està dins de l'ampli terme Benissenc.

Per carretera dista a 13 km de Benissa i accedirem per la carretera n-332 a l'altura de l'antic abocador de Calp.
Passem les runes de l'antiu abocador i abans de passar el túnel de l'autopista vorem uns amplets on podem deixar el vehicle.
En passar l'esmentat túnel agafarem un tram de pista a mà dreta,just arribar a una corva a esquerres tenim el primer punt destacable,la bonica bassa dels Horts,una petita bassa de reg i la qual trobarem després d'entrar a dretes pel costadet d'una sèquia de terra.
En passar la bassa a mà esquerra ens trobaret una senda que puja i després baixa cap al barranquet,passem una zona de bancals i en arribar a la pista anirem cap a l'esquerra per un camí asfaltat,mentre baixem girarem la vista a mà dreta admirant el bonic lloc de bancalets,pins i el profund barranc.

Després cal parar atenció i agafar un senderol a mà dreta abans de que s'acabe l'asfalt,la senda serpentetja i baixa fins el barranc,abans d'arribar al llit del mateix podem gaudir d'un bell forn de calç.
Seguim a mà dreta per una senda que va per dins del barranc i després d'una estona arribarem al Toll Llir,gaudirem d'ell i de l'espectaculars parets.
Al costat del Toll trobarem un xicotet passet per uns escalons de pedra i de seguida a mà esquerra pujarem per un barranquera empinada,gaudirem de la verdor d'eixa zona i anirem muntant fins a arribar a una pista on a mà esquerra tenim les runes del Mas de Fuertes,després anirem pista avall i en arribar de nou al barranc entrarem a mà dreta novament dins d'ell.
Anirem entre pedres fins a arribar al Toll i seguirem el barranc gaudint de l'ombria del barranc i de les boniques formacions de la zona fins a arribar a la planta de transferència de Calp i on agafarem el camí d'asfalt per una forta pujada fins a arribar a on tenim aparcat el nostre vehicle.

P.D: ahí teniu un vidiet del barranc de Canelles després d'un bon episodi de plutges